Opisane ćwiczenie wspiera kształtowanie pozytywnego stosunku do błędów i nauki, pokazuje wartość wytrwałości w dążeniu do celu i nie zrażania się porażkami. Poprzez zadawanie pytań dotyczących perspektywy bohatera i osób z zewnątrz, dzieci uczą się wczuwać w sytuacje innych, rozumiejąc różne punkty widzenia. Ćwiczenie uczy też dzieci, że błędy są częścią procesu uczenia się. A zadania, takie jak odnoszenie treści filmu do własnego życia czy interpretowanie zdarzeń z różnych perspektyw, pobudzają kreatywność i wyobraźnię dzieci.
Udostępnij dzieciom karty Failowship Dam radę! Jeśli wystarczy, daj każdemu dziecku po jednej lub kilka kart. Jeśli kart jest za mało, podziel dzieci na 3-4 osobowe grupy i daj każdej grupie taką samą ilość kart.
Obejrzyjcie wspólnie poniższy film.
(dalszy ciąg opisu pod filmem)
Poproś dzieci aby opowiedziały swoimi słowami historię, którą pokazuje.
Zapytaj (na przykład):
W trakcie rozmowy skorzystajcie z kart.
Poproś dzieci, aby odniosły do filmu opisy, rysunki lub pytania zawarte na kartach. Możesz też sama/sam zadać pytania pokazując wybrane karty.
Na przykład:
ODKRYWCA: próbując coś robić kilka razy odkrywamy, co jest w tym trudnego i jak sobie można z tym poradzić
NAUKA: Czego nauczyło cię zdarzenie pokazane w filmie o bohaterze i trudnościach?
MYŚLI: Co bohater mógł myśleć o przeszkodach? Jakie myśli powodowały, że próbował je pokonać wielokrotnie?
LUNETA: Jak na sytuację z filmu patrzy jej bohater? A jak patrzą osoby z zewnątrz? Co widzą?
Na koniec poproś dzieci, aby powiedziały, czego one nauczyły się z rozmowy o tym filmie?
inspiracja: DeeKay, pomysł ćwiczenia: Jarek Łojewski
Linki do nagrania:
https://www.youtube.com/shorts/e3sy5MZObgQ
https://www.instagram.com/p/C14WJq8uIi_/
https://www.facebook.com/danny.park.127