To ćwiczenie ma na celu zaangażowanie uczniów w aktywne myślenie o sposobach radzenia sobie z problemami.
1. Podziel uczniów na grupy składające się z 4-5 osób.
2. Każda grupa otrzymuje kilka kart.
3. Zadania dla grup:
Wyznacz im czas na realizację zadań (np. 15 minut).
4. Poproś każdą grupę, aby krótko opowiedziała o rezultatach swojej pracy.
5. Poproś uczniów z każdej grupy, aby opisali jedną z wymyślonych wcześniej sytuacji i pokazali, jak karty pomogły z jej rozwikłaniem.
6. Zapiszcie przykłady i pomysły na kartkach, które powiesicie na ścianie w sali lub załóżcie segregator z dobrymi radami i je tam umieśćcie.
Uwagi przekazane po ćwiczeniu: Uczniowie byli bardzo zaangażowani, pomimo pierwszej konsternacji. Odkrycie, że karty usprawniają komunikację, pomagają zobaczyć problem oczami innej osoby, wspólne generowanie rozwiązań, wzbudziło bardzo pozytywne odczucia.
inspiracja: Jolanta Waszak-Sameryt